Skip to main content

Johan Vandevelde: Na het licht 3 - kinderen van de adelaar

Honderd jaar na een kernoorlog, ligt de beschaving in puin. Boran, Mattia en Aura zijn nog steeds aan boord van het luxe-cruiseschip Nautilus onderweg naar Oceanië, het mythische continent dat gespaard zou gebleven zijn van de oorlog. Maar de avonturen in New York hebben een zware tol geëist. Mattia zit in de cel, beschuldigd van het aanstoken van de gevechten. Bovendien is de bemanning flink uitgedund, zijn de voedselvoorraden verloren gegaan en tot overmaat van ramp zijn ze nu gedwongen om Zuidwaarts te varen en door het Panamakanaal naar Oceanië. Een lange en gevaarlijke tocht, die nog eens veel mensenlevens zou kosten. Maar wanneer de waarheid over de Kapitein aan het licht komt, broeit er muiterij onder een deel van de bemanning. Veel sneller dan verwacht valt de drijvende stad in handen van de woeste Chipper. De gevolgen zijn niet te overzien...
Met zijn visuele en vlotte stijl is het sluitstuk van de Na het Licht trilogie ook meteen het spannendste boek uit de reeks, waarvan het eerste deel in 2005 bekroond werd door de Kinder- en Jeugdjury.
Bio Johan Vandevelde (Brussel, 1973)
Na zijn studies aan de Brusselse filmschool RITS, kon Johan Vandevelde meteen aan de slag als scenarist voor de VRT reeks 'Flikken'. In 2000 liet Johan Vandevelde de televisiewereld achter zich en debuteerde als jeugdauteur met het sciencefictionboek De Tijdspoort, dat in 2002 aan de haal ging met de Prijs van de Limburgse Kinder- en Jeugdjury. Sindsdien is Johan Vandevelde fulltime jeugdauteur. Vele van zijn boeken sleepten reeds bekroningen in de wacht.
Martin Muster (Kiel, 1965)
Deze Duitse auteur en illustrator woont in Keulen en werkte lange tijd in de reclamewereld. Hij illustreerde verschillende reclameposters, folders en strips, maar maakte ook een aantal covers van boeken van Johan. In 2011 schreef hij samen met Johan Robin Roover en het geheim van Lingerton Castle. Het werd een spannend detectiveverhaal, geïnspireerd door de klassieke jeugdromans van o.a. Enid Blyton.
 
Auteur: Johan Vandevelde 
Uitgever: Scriptomanen
ISBN: 9789462662469
Verkoopprijs: € 15,95
Blz.: 248
Is Schrijverspunt je uitgever en ben je de auteur van deze titel? Dan kun je hier boeken bestellen voor eigen verspreiding!
Hits: 1055

Inhoud van je winkelwagen...

Inhoud van je winkelwagen...

Nog geen bestelling...

Review voor: "Johan Vandevelde: Na het licht 3 - kinderen van de adelaar"

  • : Blz.248 - Prijs:€ 15,95