Skip to main content

Dianne Nuyts: Krijtwit

Katrien Engelen heeft twee kleine kinderen, is onderwijzeres en doet dappere pogingen om haar echtscheiding te verwerken. Net nu komt ze terecht in een basisschool met een overwegend mannelijk lerarenkorps. De sfeer is brutaal, collega’s pesten een dagelijkse bezigheid.
Katrien heeft veel moeite om zich aan te passen. Maar in haar klas is ze in haar element, ze is een gedreven leerkracht.
Wanneer de vader van een van haar leerlingen overlijdt, zoekt zij een originele manier om het kind te troosten. En ze bekommert zich, samen met z’n therapeut, om een jongen met gedragsproblemen.
Dan wordt de meest vervelende collega gebombardeerd tot directeur… Als Katrien niet ingaat op zijn avances, misbruikt hij zijn macht om haar te kleineren en te vernederen. Katrien reageert door nog harder te werken, zelfs ten koste van haar eigen kinderen. Een burn-out dwingt haar tot ziekteverlof, maar wanneer ze terugkeert naar school barst de bom.
Gaat Katrien ten onder… of slaat ze terug?
Krijtwit is gebaseerd op waargebeurde feiten.
#metoo
Dianne Nuyts (°Beveren 1956) is gehuwd en moeder van Stijn en Kobe Ilsen.
Ze stond 24 jaar in het basisonderwijs en gaf 15 jaar Nederlands aan volwassen anderstaligen.
In 2000 debuteerde ze met Nog enkele weken of maanden (Roularta).
 
Auteur: Dianne Nuyts 
Uitgever: Scriptomanen
ISBN: 9789462664272
Verkoopprijs: € 22,00
Blz.:  
Is Schrijverspunt je uitgever en ben je de auteur van deze titel? Dan kun je hier boeken bestellen voor eigen verspreiding!
Hits: 1074

Inhoud van je winkelwagen...

Inhoud van je winkelwagen...

Nog geen bestelling...

Review voor: "Dianne Nuyts: Krijtwit"

  • : Blz. - Prijs:€ 22,00