Skip to main content

Jo Knubben: Wandelend genieten van Valkenburg aan de Geul

Valkenburg in Zuid-Limburg is van ouds een trekpleister voor toeristen. De plaats staat bekend om zijn mooie natuur, in een heuvelgebied dat uitzonderlijk is voor Nederland. Het is niet voor niets de plaats met het oudste VVV-kantoor van ons land.
Wandelen is in tegenwoordig en Valkenburg heeft bijzonder veel en gevarieerde wandelpaden. Een nieuwe gids met speciale plekken is dan ook op zijn plaats.
Schrijver Jo Knubben, geboren en getogen Valkenburger en een zeer ervaren wandelgids, neemt u mee naar de mooiste plekjes van dit toeristenplaatsje bij uitstek.
Aan de hand van dit boekje maakt u kennis met de mooiste vergezichten, de meest interessante weidepaden en veldwegen en de vele gehuchten in dit prachtige gebied.
Bijna elke wandeling biedt u een gastvrije halteplaats aan, een gezellig cafeetje of een restaurant.
De wandelingen in deze gids zijn zeer divers en variëren ook in lengte. Zo is er een korte historische wandeling door Valkenburg zelf, maar ook een lange rondwandeling door het prachtige Geuldal. Daarbij heeft Jo Knubben ook gezorgd voor de vele fraaie foto's, de nodige historische achtergronden en vele leuke weetjes over de dingen die langs de wegen te zien zijn. Elke wandeling is op een overzichtelijke kaart te volgen.
Sinds ik gepensioneerd ben, heb ik met J. Heynens van IVN Meerssen heel wat afgestruind in het 'zuid_limburgse' land. Dus er zijn weinig plekjes waar ik nog niet geweest ben. Maar niet altijd die uitleg gekregen (of vergeten), die ik bv wel in jouw boekje vind.
Jouw boekje heet: "Wandelend Genieten". Dus het is niet bedoeld voor 'km-vreters' of 'conditie-trainers' in een 'natuurgebied', maar voor mensen die willen genieten van de natuur en daarbij eventueel aan hun conditie willen werken. Jo, door jouw boekje heb ik tot nu toe ervaren, dat ik nóg méér geniet van onze mooie natuur .
Wim Nijboer
 
Auteur: Jo Knubben 
Uitgever: Uitgeverij Tic
ISBN: 9789078407133
Verkoopprijs: € 12,50
Blz.: 112
Is Schrijverspunt je uitgever en ben je de auteur van deze titel? Dan kun je hier boeken bestellen voor eigen verspreiding!
Hits: 1001

Inhoud van je winkelwagen...

Inhoud van je winkelwagen...

Nog geen bestelling...

Review voor: "Jo Knubben: Wandelend genieten van Valkenburg aan de Geul"

  • : Blz.112 - Prijs:€ 12,50