Domeinnaam
Maak voor de domeinnaam gebruik van je eigen naam of een pseudoniem. De titel van je boek als domeinnaam is met oog op een eventueel volgend boek niet handig. Gebruik je website dus om jouw auteursnaam te promoten!
Promoot je website
Ben je tevreden over je website? Zorg er dan voor dat ook anderen je weten te vinden. Bezoek andere vergelijkbare websites en vraag of ze een link naar je website willen plaatsen. De sociale Schrijversplek van Schrijverspunt biedt hier diverse mogelijkheden voor. Goed voor de hits, maar ook goed voor de vindbaarheid bij de zoekmachines! Je website kun je ook promoten door middel van visitekaartjes, je handtekening in je e-mail, persberichten, etc.
Wat moet er in ieder geval op een schrijverswebsite te vinden zijn?
• Een duidelijke foto van de omslag van het boek.
• Een wervende tekst voor het boek (de flaptekst). Geen commerciële praat maar een samenvatting die prikkelt tot lezen.
• Optioneel is het plaatsen van enkele pagina's uit de inhoud.
• Achtergrondinformatie over de feiten in je boek.
• Reacties van lezers op uw boek, het liefst van recensenten.
• Informatie over jezelf en een boeiende foto.
• Het laatste nieuws over het boek.
• Een link naar de webwinkel waar je boek te bestellen is.
• Contactinformatie voor de pers.
• Reacties vanuit de pers.
• Een kader met alle essentiële informatie: auteur, uitgever, ISBN, jaar, boekvorm, aantal pagina's, taal, de vaste verkoopprijs.
Zorg dat je website goed te vinden is. Een, gratis, mogelijkheid is linkpartner worden van Schrijverspunt. We plaatsen dan een link naar je website op Schrijverspunt. De link zorgt dan voor een betere vindbaarheid van jouw website.
Jouw aanvullingen en tips zijn welkom. Geef hieronder dus gerust een reactie!
© schrijverspunt - alle rechten voorbehouden
Graag je stem. (5 = erg nuttig, 1=niet nuttig, etc.)
Gebruikerswaardering: 5 / 5