‘Goedendag, dit gesprek kost 80 cent per minuut. Welkom bij De Vriendendienst. Dit gesprek kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, volgt nu een keuzemenu:
Bent u vrienden uit het oog verloren? Toets een één.
Wilt u iets uitpraten met een vriend of vriendin? Toets een twee.
Is een vriend of vriendin u nog geld verschuldigd? Toets dan een drie.
Wilt u een vriendschap definitief verbreken? Toets vier.
Wilt u uw oude vrienden inruilen voor nieuwe vrienden? Toets een vijf.
Wilt u een verhouding beginnen met de partner van uw beste vriend of vriendin? Toets zes.
Wilt u een vriend of vriendin aangeven bij de Belastingdienst? Toets zeven.
Wilt u het hele menu vanaf het begin nog eens terugluisteren? Toets dan een acht.
U heeft gekozen voor optie twee: U wil iets uitpraten met een vriend of vriendin.’
‘Ja dat klopt, goedemiddag, u spreekt met Ewald Hagedorn en ik…’
‘Als dit correct is, toets een één.
Als u een andere keuze wil maken, toets een twee.
Als u het hele menu nog eens terug wil luisteren, toets dan een drie.
Als u de verbinding wil verbreken, toets dan een vier.
U heeft gekozen voor optie één: u wil iets uitpraten met een vriend of vriendin.’
‘Ja, goedemiddag, met Ewald Hagedorn, een bijzonder goede vriend van mij…’
‘Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, volgt nu een keuzemenu:
Gaat het on een recent meningsverschil? Toets een één.
Dateert de ruzie van langer dan een jaar geleden? Toets een twee.
Verwacht u excuses van uw vriend of vriendin? Toets dan een drie.
Wilt u úw excuses aanbieden? Toets een vier.
Wilt u gebruikmaken van de bemiddelingsservice van De Vriendendienst? Toets een vijf.
Wilt u een medewerker van De Vriendendienst spreken? Toets een zes.
Wilt u de verbinding verbreken? Toets dan een zeven.
U heeft gekozen voor optie zeven: U wil de verbinding verbreken. Dit vinden wij heel jammer en wij hopen u snel weer te mogen begroeten bij De Vriendendienst. Vóór wij de verbinding verbreken, verzoeken wij u vriendelijk nog even aan de lijn te blijven om mee te werken aan een kleine enquête, om zó onze service nóg beter op onze cliënten af te stemmen. Dit neemt slechts enkele minuten van uw tijd in beslag.
Vraag één: heeft De Vriendendienst aan uw verwachtingen voldaan?
De Vriendendienst heeft boven verwachting aan uw verwachtingen voldaan. Toets een één.
De Vriendendienst heeft geheel aan uw verwachting voldaan. Toets een twee.
U had iets meer van De Vriendendienst verwacht. Toets een drie.
De Vriendendienst heeft in het geheel niet aan uw verwachtingen voldaan. Toets vier.
U vindt De Vriendendienst een stelletje oplichters. Toets dan een vijf.
U heeft gekozen voor optie vijf, dat spijt ons zeer.
Vraag twee: zou u De Vriendendienst bij uw vrienden aanbevelen?
Jazeker! Toets een één.
Waarschijnlijk wel. Toets een twee.
Waarschijnlijk niet. Toets drie.
Nooit van m’n leven! Toets een vier.
U hééft geen vrienden. Toets dan een vijf.
U heeft gekozen voor optie vier. Dat spijt ons te horen.
Dit is het einde van onze enquête en we danken u vriendelijk voor uw deelname. Mogen wij u snel weer begroeten bij De Vriendendienst?
Jazeker! Toets een één.
Waarschijnlijk wel. Toets een twee.
Waarschijnlijk niet. Toets drie.
Nooit meer! Toets een vier.
U wilt een medewerker van de afdeling klachtafhandeling persoonlijk spreken? Toets een vijf.
U wilt teruggaan naar het startmenu? Toets dan een zes.
U heeft gekozen voor optie vijf: U wilt een medewerker van de afdeling klachtafhandeling spreken.’
‘Ja, dat klopt, goedemiddag, met Ewald Hagedorn. Ik vind het werkelijk ronduit…’
‘Als dit correct is, toets een één.
Als u een andere keuze wil maken, toets een twee.
Als u het hele menu nog eens terug wil luisteren, toets dan een drie.
Als u de verbinding wil verbreken, toets dan een vier.
U heeft gekozen voor optie één: U wilt een medewerker van de afdeling klachtafhandeling spreken.’
‘Ja, en kan ik dan nú misschien eindelijk eens…’
‘Al onze medewerkers zijn momenteel in gesprek. Het is op dit moment erg druk bij De Vriendendienst. Wij adviseren u op een ander tijdstip terug te bellen. Vriendelijk dank voor uw telefoontje en heel graag tot een andere keer. De verbinding wordt nu verbroken.’